Knowledge Center
Overview Search Downloads Up
Category: Publication
Order by: Default | Name | Date | Hits | [Descending]
Select all files:
Files:
Messages from the "Older Brother"





Created
Size
Downloads
2016-11-16 11:54:56
0 B
141
MIGRATION AND CRITICAL ANALYSIS ON FRANCE’S PLURALISM POLICY

Rizki Damayanti

Dosen Program Studi Hubungan Internasional

Universitas Paramadina - Jakarta

email: rizki.damayanti@paramadina.ac.id

 

Abstrak

Tulisan ini berupaya untuk menganalisa wacana pluralisme yang  iluncurkan oleh pemerintah Perancis. Secara spesifik, tulisan ini akan  mengkritisi konsep yang dibawa oleh majalah resmi terbitan  Kementerian Luar Negeri Perancis yang berjudul Label, yang secara  strategis dijadikan sebagai bagian dari kebijakan luar negeri Perancis dalam menyikapi peningkatan kedatangan kaum migran, khususnya muslim, ke negara tersebut. Cita-cita pluralisme yang diusung oleh  pemerintah Perancis melalui majalah Label dipandang sebagai sebuah  upaya positif. Sayangnya, Label justru mencitrakan  kesenjangan antara Perancis – yang memposisikan diri sebagai pusat  sementara negara-negara lain (negara-negara Selatan) adalah pinggiran.

Kata Kunci: migrasi, pusat, pinggiran, pluralisme.





Created
Size
Downloads
2012-10-25 16:13:29
119.27 KB
117
MOTIVASI DAN ORIENTASI KOLEKTOR MURNI DALAM MENGOLEKSI DAN MENGINVESTASI LUKISAN

MOTIVASI DAN ORIENTASI KOLEKTOR MURNI DALAM
MENGOLEKSI DAN MENGINVESTASI LUKISAN

R. Gilang Cempaka

This paper is focused on the practice of collecting and investing paintings, and its correlation with motivation and orientation, as well as the position s of pure collector in Indonesia’s art world. The subject of this research is DR. Oei Hong Djien (OHD), a great pure collector of paintings located in Magelang. The practice of collecting and investing is a whole activity that involves a lot of components in the art world : artist, curator, critic, and the public. Currently collecting and investing cannot be separated, it always has relations. This paper aims to explore practice of collecting and investing paintings by OHD, describes the motivation and orientation, and identify his  point of views about paintings, furthermore is to describe the role of OHD in Indonesia’s art world, which is embodied in his museum infrastructure. As a pure collector, OHD is more appreciative on art values, than on economic values in investing paintings.

Key words: pure collector, collecting, investing, art world





Created
Size
Downloads
2011-04-27 13:53:28
301.53 KB
127
Nasionalism and Globalisastion in The Current Indonesia





Created
Size
Downloads
2016-11-16 11:56:40
1.09 MB
120
Neo-Soeharto & Politisasi Lembaga Anti-Korupsi

Neo-Soeharto & Politisasi Lembaga Anti-Korupsi

Kompas, 25 Juli 2011

Oleh Ahmad Khoirul Umam MA

Dosen Prodi Hubungan Internasional Universitas Paramadina, Jakarta

Dalam pidato kepresidenannya di hadapan MPR jelang perayaan HUT RI ke-25, tepatnya pada 16 Agustus 1970, Presiden Soeharto secara eksplisit menyatakan perang melawan korupsi. Tokoh berpredikat Bapak Pembangunan itu mendeklarasikan diri sebagai garda terdepan dalam pemberantasan korupsi. “Jangan ragu, saya akan memimpin langsung perang melawan korupsi”, ujar Soeharto kala itu (Smith 1993: 49).





Created
Size
Downloads
2011-07-26 15:28:54
82.34 KB
121
Nilai-Nilai Keparamadinaan- Kepemimpinan, Etika, dan Kewirausahaan di Kalangan Mahasiswa: Sebuah Refleksi Sosialisasi dan Realisasi di Program Studi Manajemen

Iin Mayasari
Dosen Program Studi Manajemen Universitas Paramadina

Abstrak

Pendahuluan

Sebuah hal yang mulia bagi sebuah universitas kecil untuk  mewujudkan visi dan misi luhur. Visi dan misi yang luhur tidak hanya berhenti dalam bentuk tulisan dalam poster, agenda, atau situs perusahaan. Namun, yang terpenting adalah bagaimana realisasi visi dan misi tersebut dalam setiap kegiatan akademik. Universitas  Paramadina memiliki visi dan misi untuk mampu menjadi garda depan dalam memenuhi tuntutan perkembangan zaman yang terus berubah. Wujud nyata adalah menciptakan suatu model pendidikan dengan menerapkan nilai-nilai Keparamadinaan melalui penerapan nilai kepemimpinan, etika, dan kewirausahaan. Pemahaman dan realisasi nilai-nilai penting bagi mahasiswa karena mahasiswa tidak hanya sekedar tahu akan nilai, tetapi berusaha menerapkannya dalam aktivitas sehari-hari sebagai pelajar di Universitas  Paramadina. Nilai-nilai diharapkan dapat membentuk kepribadian diri yang unggul dan nantinya bisa berkiprah dalam masyarakat secara optimal. Selain itu, evaluasi sosialisasi dan realisasi penting  dilakukan karena menyangkut sejumlah hal.





Created
Size
Downloads
2011-11-04 06:02:21
141.1 KB
117
Nilai-Nilai Keparamadinaan- Kepemimpinan, Etika, dan Kewirausahaan di Kalangan Mahasiswa: Sebuah Refleksi Sosialisasi dan Realisasi di Program Studi Manajemen





Created
Size
Downloads
2007-07-20 20:30:23
141.13 KB
166
No Magic Mirror : How a Televised Debate Influenced Voters in Indonesia

TOTOK A SOEFIJANTO





Created
Size
Downloads
2013-07-23 15:44:14
4.03 MB
118
Nurcholis Madjid, Islam, dan Konsolidasi Demokrasi





Created
Size
Downloads
2016-11-15 13:49:16
0 B
123
OMMUNICATING CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY ACTIVITIES TO PUBLIC: THE STUDY OF WEBSITE PUBLICATION OF INDONESIAN COMPANIES

Iin Mayasari

Universitas Paramadina Jakarta Indonesia
iin.mayasari@paramadina.ac.id or iin.mayasari@yahoo.com

Abstract

Purpose:The paper aims to evaluate the implementation of  stakeholder theory including the elements of environment,  community, employee, supplier and consumers in social activities of companies. The evaluation of corporate social responsibilties can be traced from the reporting activities on companies’website. Methodology:A content analysis of companies that listed in LQ45 and some other companies that publish their corporate social activites on website. There are fifteen industries and 101 companies. The  industries are Mining & Energy,Telecommunication & Service, Food & Beverage, Construction, Automotive, Banking, Insurance, Pharmaceutical, Non-Cyclical Consumer Goods, Transportation,  Broadcasting, Materials, Industrials, Natural Gas, Real Estate. Findings: The percentage of corporate social responsibility activity of mining and energy industry on environment was 16,90%. It was the highest percentage of corporate social responsibility on environment. The magnitude and propotion of corporate social responsibilities that  reported on the website is relatively unequal. The highest proportion lies in environment, community, and consumer. The least proportion lies in supplier. Originality/Value: The literature on social  responsibility drives the growth of internet tools to promote social business activities. The importance lies in the spreading information of business activities in order the public recognizes what the  companies are doing and have accomplished.The website can describe the communication as the e-reputation. The corporate website is used to attain the interest of stakeholders. It is the tool of marketing communication to convey corporate social responsibility message and enhance brand equity. The information disclosure provides public with the activities regarding stakeholder perspectives including  environment, society, supplier, consumers.

Keyword: corporate social responbility, and corporate social responsibility reporting, website publication of corporate social responsibility





Created
Size
Downloads
2011-11-04 05:48:41
188.97 KB
97
Sunday the 27th. Universitas Paramadina. - All rights reserved.
.